![](https://www.sbu.ac.ir/documents/46019/36297727/%D8%AC%D9%84%D8%AF+%D9%BE%D8%AF%D8%A7%DA%AF%D9%88%DA%98%D9%90%DB%8C.jpg/c322d57b-87d0-2f36-ffef-41de27043a2b?t=1645440365743)
کتاب «پداگوژی دانشگاهی، دیالکتیک نظر و عمل» تالیف دکتر محمد یمنیدوزی سرخابی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی منتشر شد.
این کتاب در سال 1400 در 502 صفحه با قطع رقعی و توسط موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.
همزیستی، گفتگو و فهم متقابل بین رشتههای تخصصی از ضروریات برای فهم پیچیدگیهای سیستمهای دانشگاهی است. چگونه پداگوژی دانشگاهی با توجه به دیالکتیک نظر و عمل، میتواند در یک فضای اجتماعی تر، عادلانه تر، با حس زیباشناسانه در بستری از شوق و ذوق و البته در بستر اخلاق نظری و عملی زمینه مناسبی برابی تفکر پداگوژیک بوجود آورد تا در ارتباط تعاملی با موقعیتهای پیچیده آموزش و یادگیری به خود سازماندهی این موقعیتها منجر شود؟ برای این مهم تعامل مستمر ذهن مدیران دانشگاهها در سطوح مختلف آن با واقعیتهای موجود در سیستمهای دانشگاهی و تأمل در پدیدههای نوظهور در آنها ضروری است. مفهوم پداگوژی که در این کتاب برآن تأکید شده هرگز در سطح فن نمیتواند قرار گیرد و با تأکید بر پیچدگی فزاینده سیستمهای دانشگاهی، یادگیری را در فضایی ذوق انگیز بهمثابۀ تولید معنی تفسیر میکند.